måndag 31 december 2007

Förbjud skiten nu!

Det var ju inte riktigt meningen att årets sista post skulle komma från en grinig gammal gubbe men ibland bara är det som det är. Jag är så vansinnigt trött på raketer och smällare i min stad. Hur kan det vara tillåtet? Det smäller var man sitter och var man står. Barn, ungdomar och fyllskallar tillåts bara för att ett år blir ett annat skrämma livet ur barn, hundar och människor som räddat sig hit från krigshärdar. Ja ur mig också. För några år sedan exploderade ett fyrverkerilager på Hornsgatan, ett annat år sköt de raketer längs med marken i Aspudden, i år har bussar i Södertälje beskjutits. Jag kan inte fatta varför det ska vara tillåtet att vara hobbydynamitard. Det är väl bara att förbjuda hela rasket? Miljöförstöringsaspekten borde ju vara skäl nog när ett hårt regn av plast och kemikalier följer på ljusspelet. Normalt är jag en stor vän av att låta rättssystemet sköta sitt men jag tänkte bara förvarna om att jag ska ut och gå med barnvagnen snart och om du träffar den med en raket eller smällare kommer det att bli garrotterings-VM.

Gott slut och gott nytt år!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Martin sa...

Det är alltid en kamp mellan nyfikenhet och irritation men jag tror att jag skippar att klicka på länken.