tisdag 30 januari 2007

Jag trodde du ville veta (låttipsen #5)

Har för mig att jag läste att Moneybrother nu jobbar på en ny engelskspråkig skiva. Jag har ju inte hört mer än singeln Dom vet inget om oss, Kirsty MacColls fantastiska They don't know about us i översättning, från hans svenskspråkiga platta. Jag vet heller inte om han planerar någon framtida uppföljare men om så kan Chris Stamey & the dB's, likaledes fantastiska, poplåt I thought you wanted to know som finns att avlyssna på Little Hits kanske vara ett passande förstasläpp.


2 kommentarer:

Kritan sa...

Tack för den länken! dB's, där snackar vi. Det blev rörigt efter de två första; skivor kom och gjordes om och så där, vill jag minnas; du och dina vänner har nog koll på det där, och tycker säker inte alls att det är krångligt. Men det var det då. Jag lovar.

Och nu när jag gått in här, och kollat, tycker inte jag heller att det är krångligt.

Såg dem 1988, men då var ju inte Stamey med längre. Vill jag minnas.

Martin sa...

Jag har i sanningens namn aldrig riktigt fått ordning på dB's. Ska kolla din länk. Chris Stameys solosingel Summer Sun är ju också fantastiskt bra.