söndag 14 januari 2007

I väntan på att livet ska börja

Jag skrev en liten uppmanande text om organdonation för ett tag sedan. Den som händelsevis behöver starkare argument än vad jag kunde förmedla har en hel del att hämta i Anna Bodins och Paul Hansens väldigt bra och gripande reportage I väntan på att livet ska börja i dagens DN. Det handlar om 18-årige David Peterson Westlund och hans kamp mot sjukdomar och om den lungdonation han behöver för att få en chans att leva vidare. För er som ännu inte gjort det men vill anmäla er till Donationsregistret är det fortfarande bara att gå in här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag vet inte vem du är utan halkade av en slump in på din blog. Jag vill bara tacka dig för att du uppmanar dina medmänniskor att ta ställning i organdonationsfrågan. David uppmanade många människor att göra detsamma! David långa väntan på lungor tog livet av honom.
Hälsningar
Karin Westlund, mamma till Kämparnas Konung (David Peterson Westlund).

Martin sa...

Det är några som undrat om jag känner någon som väntar på organ men det gör jag inte. Däremot vill jag väldigt gärna att fler ska registrera sig så att de som väntar kan få sina organ. Att bara 1,5 miljoner svenskar registrerat sig känns som ett så vansinnigt slöseri med möjligheter.