fredag 7 december 2007

It's The Long Ryders Extravaganza!

Det är några år sedan nu men jag såg faktiskt Long Ryders frontman Sid Griffin spela gratis i två och en halv timme på puben Akkurat i Stockholm en söndag. Och trots att inträdet var noll kronor hade bara ett knappt femtiotal kommit för att se honom. Tråkigt med tanke på att Sid var utmärkt i den här inramningen även om konserten förstås hade svackor. Bra låtar, fyndigt (om än ganska självironiskt bittert) mellansnack och allmänt schysst. Att flertalet i publiken var män mellan 28 och 38 med förmodat överdimensionerade skivsamlingar och flyende hårfästen behöver väl egentligen inte påpekas. Sid själv var torrlagd men erbjöd sig att guida intresserade bland ställets imponerande utbud av whiskyflaskor i pausen. Detta apropå att jag fick för mig att söka på Long Ryders på YouTube. Ni har resultatet nedan. Tyvärr hittade jag inte min favorit Good times tomorrow, bad times today, från plattan State of our Union men ni får bland annat deras största hit Looking for Lewis and Clark.




Inga kommentarer: