onsdag 5 december 2007

Kalla mig gärna Dubbelräven

Jag var på julmiddag i måndags med jobbet jag är föräldraledig från till vardags. Det var trevligt och gott. Inget fantastiskt julbord men gott. Särskilt det rökta renhjärtat. Bäst var dock aktiviteten innan. Jag har äntligen provat på snooker. Inte är det lätt. Men kul. Att jag vann mina två försök gjorde det inte tråkigare. Vi körde dock med lite till mycket modifierade regler. En gång fick jag känna mig som Ronnie the Rocket. Jag sänkte svarta med kön bakom ryggen. Den låg väldigt nära hålet ska sägas och det var inte långt för den vita för att träffa den. Men ändå. Mest var jag dock Ken Doherty. Nervöst darrande och lite defensivt fegande när jag väl ledde. Men hej jag har alltid gillat republikens hopp. Om ni vill kan ni kalla mig Dubbelräven. Ska vi ta en bild på en dubbelcementsilo också? Ja i brist på dubbelräv tycker jag att vi gör det.

Inga kommentarer: