onsdag 12 december 2007

Luciavaka revisited

Ni minns hur det var. Åtminstone om ni är i rätt ålder för att minnas. SVT körde någon tysk rockgala som uppesittaralternativ till mer alkoholstinna luciavakor på gator och torg. En Kim Wilde i kvalitativ utförsbacke var oftast med känns det som. Gärna lite pudelfriserad hårdrock på det. Kanske skulle det kunna vara modernt med en repris nu när 80-talet sägs vara inne men jag tvivlar. SVT nobbar åtminstone. Jag luciavakar med att försöka få ihop den där listan på tolv favoritlåtar från i år. Mitt minne är kort och skulle behöva defragmentariseras. Ändå dricker jag O'boy istället för glögg eller barskåpsblandning. Precis som på 80-talet när jag såg de där konserterna från Rockpalast eller var det kan ha varit. Vi var verkligen svältfödda på rörliga konsertbilder på den tiden. Nu finns ju alltid YouTube. Kims 80-tal finns där också.