onsdag 23 december 2009

Crashin' back to earth (00-talet #2)

Det är inte lätt det här. Jag tittar på de tio här nedanför och inser att jag måste ha gjort något galet. Hur länge har jag älskat Steve Earle? Hur många gånger har jag spelat When I fall? Och så hamnar han inte högre. Förmodligen mest för att jag inte lyssnat på hans senaste skivor och tycker att han ser så galet risig ut numer. Förmodligen för att jag omedvetet kompenserat för att inte bara ha gamla gubbar i toppen. Och så har Steve fallit som en sten genom fältet. Det är bara mitt fel att det står som det står. Ingen annans.



Plats 90-81

090. Nancy Sinatra - Let me kiss you
089. Johnny Boy - You are the generation that bought more shoes
088. Joe Strummer - Redemption Song
087. Dead Prez - Hip Hop
086. Reigning Sound - If I can't give you everything
085. Lucinda Williams - Blue
084. J.D Souther - I'll be here at closing time
083. Glesbygd'n - Heller dö
082. Steve Earle - When I fall
081. Jay Farrar - Kind of madness

Herr Alariks 100 från 00 har redan nu sina luckor.

Inga kommentarer: