måndag 28 december 2009

Would you pick me up? (00-talet #7)

Fördelen med att vara sent ut är att man kan få med sent släppta låtar. Som på plats 34 här nedan. Jag vet egentligen inte om det är Wellers bästa från årtiondet men jag vet hur glad jag blev av att höra den för någon vecka sedan och det är ju egentligen det det handlar om även om de här inledande texterna ovanför respektive tia hittills mest varit lite mollstämda. Låtar att bli glad av. Låtar att bli upplyft av. Låtar som ger styrka. Det är det jag vill när jag sammanfattar 00-talet.



Plats 40-31

040. Tweet - Oops (oh my)
039. Pengabrorsan - Dom vet ingenting om oss
038. Sigge Hill - Lite romantik
037. Lily Allen - Fuck You
036. Hello Saferide: The Quiz
035. Jay Benett & Edward Burch - Puzzle Heart
034. Paul Weller - No tears left to cry (Leo Zero Remix)
033. Damian JR.Gong Marley - Welcome to Jamrock
032. Eliza Carthy - Mr. Magnifico
031. Billy Bragg - I keep faith

Herr Alariks 100 från 00 blev tyvärr inte så påfylld efter den här postningen. 5 av 10 fanns på Spotify så resten får ni leta på annat håll. Gör det.

4 kommentarer:

Cege by the way sa...

Följer med spänning din nedräkning. Har lyssnat igenom det mesta. Kul att upptäcka enstaka låtar på skivor man gillar men där man kanske inte lyssnat så mycket på just den låten. Dock: Moneybrother kan du väl ändra. Finns en annan version av den låten på Spotify. Den som ligger nu pekar på "Helena Paparizou" i alla fall i min Spotify. Gott slut, gott nytt usw

Martin sa...

Tack Cege! Ändras i detta nu. Annat korr är också välkommet. Gott slut och nytt själv. Är du hemma i mellandagarna? En lunch i så fall kanske? Jag har en hembränning till dig.

Cege by the way sa...

Hej
Soory. Såg din kommentar först nu.
Jag är ledig. Skulle kunna funka imorgon om du jobbar? Ring imorgon i så fall på 293489

// Cege

Martin sa...

Jobbar och tror det funkar. Ringer i morgon. Martin