onsdag 2 december 2009

GT'S (Popskyltarna #30)

Jag har ju full förståelse för om ni inte skulle tänka popskylt direkt om ni såg GTS men jag är ju jag och gjorde det. Jag vet väldigt lite om The GT'S men de gjorde åtminsone en singel på Stiff som fick skivnumret BUY60. A-sidan heter Boys have feelings too och b-sidan Be Careful och det är ganska fin pop utan att vara något märkvärdigt ungefär som Clive Langer & the Boxes är ganska fin pop utan att vara något märkvärdigt eller som hundratals andra brittiska band och artister som hade siktet inställt på att bli nya Costello eller nya Squeeze var ganska fin pop utan att vara något märkvärdigt just när 70-talet slog över till 80-tal. Här är det kvinnlig sång, lite Cool for Cats-stämning och tydliga 60-talsrötter men också lite för mycket känslan av att någon ansträngt sig för att få till en novelty hit men på köpet fått det att låta just lite ansträngt. Fast ser ni den för en tia tycker jag ni ska slå till. Ganska fin pop som inte är något märkvärdigt behövs också i ett hushåll och jag spelar den trots allt ibland vilket många andra singlar jag har kan vara avundsjuka på. Jag har ingen aning om ifall GT'S gjorde något mer avtryck i skivhistorien eller om medlemmarna varit med i något annat innan eller gick vidare någonstans men ni kanske vet?

Inga kommentarer: