torsdag 31 december 2009

That's not as good as you (00-talet #10)

Målgång. Tio i topp. Något slags sammanfattande kommentar kanske skulle vara på sin plats innan ni skjuter iväg raketerna. Jag vet inte. Nedre delen är väl trots mycket tankearbete lite hoprafsad. Det är svårt att bestämt säga om en låt ska vara på plats 87 eller 78. Dagsform och humör påverkar förstås. De här i toppen känns mer definitiva. Låtar som kommer att följa mig in i nästa årtionde och längre. Som kanske helt kommer att frikopplas från 00-talet vad det lider.



Plats 10-1

010. Aimee Mann - Nightmare girl
009. Lars Winnerbäck - Söndermarken
008. Badly Drawn Boy - You were right
007. Ulf Lundell - Jag saknar dig
006. Mark Olson - Clifton Bridge
005. Nick Lowe - Lately I've let things slide
004. Stephen Duffy & The Lilac Time - Bank Holiday Monday
003. Dixie Chicks - Not ready to make nice
002. Johnny Cash: The man comes around
001. Bob Dylan: Working Man's Blues #2

Så långt det nu var möjligt har ni här Herr Alariks 100 från 00 via Spotify (72 hade varit sannare men jag siktar på att bubbla upp den till hundra inom de närmaste dagarna).

4 kommentarer:

Martin sa...

Jag vet inte vilket som är mest imponerande, att knåpa ihop lista eller att ha en sån samling i topp 10.
Men jag tackar för en hel massa nya upptäckter!

Martin sa...

Tack Martin (nu ser det ut som att jag kommenterar kommentarer från mig själv igen)! Kul att du hittade låtar att gilla.

Anonym sa...

Vilket jobb! Kul för mig som har svårt att hänga med nu för tiden! Tack

Martin sa...

Listan har nog tyvärr inte mycket med att hänga med att göra. Jag är frikopplad. Men kul om du gillade den.