tisdag 22 december 2009

Turn back the hands of time (00-talet #1)

Det är ju förstås helt hopplöst. Ett decenium, hundra låtar. De jag älskade mest då eller de som golvar mig nu? En eller flera av samma artist? Väga in något slags objektivitet eller vara fullständigt navelskådande. Det lutar åt en låt per artist även om några fuskat till sig flera placeringar genom olika namn och samarbeten. Det lutar åt de jag älskar mest nu men andra är med för att balansera upp den jag var och ge hela deceniet så som det faktiskt lät i min del av världen en chans. Det är fullständigt navelskådande. Det har väldigt lite med OO-talet utanför mina högtalare och hörlurar att göra.



Plats 100-91

100. Docenterna - Sverige varken ser eller hör
099. Anna + Idde - Vägar hem
098. Innocence Mission - Look for me as you go by
097. Bic Runga - Get some sleep
096. Perssons Pack - Bortom månen och Mars
095. Glasvegas - Flowers & Football tops
094. Jens Lekman - Happy Birthday, Dear Friend Lisa
093. Thåström - Kort biografi med litet testamente
092. Wilco - Ashes of American flags
091. Outcast - Hey Ya

Den uppdaterade Spotifylistan är här: Herr Alariks 100 från 00.

Inga kommentarer: