fredag 16 juli 2010

Herr Alarik är ute och cyklar

Vänner av Herr Alarik vet att han är en sucker för TV-spel så länge de har enkel grafik och okomplicerade regler. Sen får det gärna vara svårt inom de ramarna oavsett om vi snackar så inbördes väsenskilda spel som River Raid, Tempest eller MacSokoban. Jag tänker verkligen inte jämföra King of the Road med de klassikerna men precis som när fransmännen inför sin senaste OS-ansökan lanserade ett spel där det gällde att kasta baguettespjut och paraplyfäktas så vet jag redan efter en vända att jag är fast. Jag kommer att spela tills vänsterarmen faller av för att förbättra mitt usla resultat på 2,25,06. Det är helt enkelt inte acceptabelt även om jag vägrar att tro annat än att de som är nere på 1,52 sekunder inte spelat själva utan låtit en hålla farten och den andre navigera mellan baguettegubbar, pudlar och de där förbenade fotograferna. Nu blev jag för övrigt sjukt sugen på att spela Tempest på ett riktigt arkadspel. Någon som vet om det finns något i Stockholm? Så länge ska ett Atari 2600 snarast få komma upp ur källaren. Någon som är sugen på en helkväll med River Raid?



Uppdatering 20/10: 2,08,08.

Inga kommentarer: