söndag 4 juli 2010

Söndag morgon i Hornstull

K och L sover. Jag och P hänger i vardagsrummet. Värmen är här men på ett skönt sätt just nu. I går eftermiddag trängdes vi på Långholmen med alla andra som säkert undrade vad alla andra gjorde på just deras bad.

Jag fikade med E på Cinnamon i fredags. Vi satt i skuggan. Priserna har gått upp men det är fortfarande trevligt där. Senare satt vi här hemma vid köksbordet. Jag och J. Nya koppar kaffe och Mighty Baby på stereon. Jag hade alltså semester i fredags. Har i morgon också. Sen väntar 19 arbetsdagar innan det föräldralediga året.

Jag spann lite singlar i värmen igår. Chuck Jacksons cover på Executive Suites When the fuel runs out, New York Port Authoritys I don't want to work today, Dandy Livingstones Right on Brother, Marc Capannis I believe i miracles, Laura Lees Rip Off, Japans cover på I second that emotion, The Squares This is Airebeat, Arthur Conleys version av Ob-la-di, ob-la-da, Winston Reedys dito av Everyday I write the book, Lena Anderssona Är det konstigt att man längtar bort nån gång, Jimmy Brisco & The Little Beavers Why do fools fall in love, The Tenners Ride your donkey och Lila Mys visa. Varför jag bara har Gladys Knights Midnight train to Georgia på cd vet jag inte men om jag någon gång skaffar en jukebox måste det åtgärdas.



Nu känns det allt som att VM börjat. Snudd på tropisk värme, målexplosioner och galen spänning. Synd att det bara är fyra matcher kvar men vi har ju Tour de France. Vi har ju Tour de France.

Vi fick låna andra säsongen av Dexter i går och ser fram emot att börja titta. Så lämpligt att det inte är några fotbollsmatcher i kväll. Ni som händelsevis är i Uppsala fyller fotbollsabstinensen med IK Sirius istället och hejar fram en seger. Jag vill den.

Den där luften som vibrerande dallrar på en nästan biltom Hornsgatan. Det är något visst med den.

Inga kommentarer: