tisdag 13 juli 2010

Buster igen (Cykelomslag #38)

Det är varmt på kontoret trots fungerande luftkonditionering men det ser ut att vara bra mycket varmare för cyklisterna i Tour de France och då har de ännu inte börjat klättringen upp till Col de la Madeleine. Att cykla upp till 2 000 meter över havet är ju helt stört men också bra underhållning att titta på. Med kommentatorer som Roberto Vacchi och Anders Adamson är det rent av en njutning. Jag firar ett klassiskt berg med ett cykelomslag till från Buster. Bernt Johansson från 1978. Fyra kronor kostade den då men när jag köpte den på Mickes Skivor i går var priset blott en spänn.

2 kommentarer:

Filip sa...

Åh. Det finns få saker som gör mig lika nostalgisk som gamla Buster-omslag. Jag vet inte hur många Buster-tidningar från sjuttio- och åttiotalet jag köpte på mig i serietidningsboden på Upplandsgatan när jag var liten. Oftast en krona styck. För nyare nummer kanske två. Och ibland med det gamla prenumerantnamnet på baksidan.

Vill gärna säga att jag känner igen ditt nummer, men förmodligen blandar jag ihop det med något annat. Fint är det i vilket fall.

Martin sa...

Jag gjorde precis samma sak på Prisfyndet i Uppsala och kan ibland bli lätt kallsvettig när jag tänker på att jag år senare sålde tillbaka alla mina kompletta årgångar dit för en spottstyver. Har nästan garanterat ägt numret innan men kände inte heller riktigt igen det. Ganska usla serier var det i också. Bland annat Benny Guldfot av fel tecknare. Lyssnar just på din grillista. Ser fin ut och låter såhär långt bra.