lördag 23 juli 2011

AMY (Popskyltsundantag #4)

Det finns olika sorters popskyltsundantag. Dagens är att jag ingen har. Jag har aldrig fotograferat AMY. Det är inte alla artister som vi genast förstår vilka de är via bara förnamnet men precis som ROD förstås är Stewart och RON förstås är Sexsmith är AMY förstås Winehouse och nu är hon inte mer. Jag såg det på nyheterna för en stund sedan och i skenet av det som hänt i Norge är det förstås, eller ähh jag vet inte vad det eventuellt är i skenet av det som hänt i Norge. Jag vet bara att det är så onödigt. En ung sångerska som borde haft så mycket kvar att sjunga och alla de där massmördade ungdomarna på Utøya. Så otroligt onödigt. Kanske är det åldern. Den och barnen. Jag såg den där rubriken om 84 döda på dataskärmen i morse och jag blev alldeles kall när jag tänkte på hur det måste vara att som förälder veta att ens barn var där. Att vänta på besked.

Inga kommentarer: