onsdag 13 juli 2011

TED (Popskyltarna #42)

Några av er kanske tror att den låga frekvensen när det gäller popskyltar den senaste tiden beror på att de sinar men icke och nu när det är lite sommarlugn i tillvaron, i den mån det nu blir sommarlugn i tillvaron, hoppas jag att vi ska kunna beta av lite i arkivet. Först ut den här vändan är Ted som i Ted Gärdestads andra fullängdare från 1973. Den med monstersommarhiten Sol, vind och vatten. Jag minns den som en av de stora skivorna från min barndom tillsammans med andra stapelvaror som Lill Lindfors Du är den ende och Gilbert O'Sullivans i våra dagar klart underskattade Himself. Ni hittar den gissningsvis efter inte alltför idogt letande i lite tiokronorsbackar.

2 kommentarer:

Filip sa...

Lyckan när ett annars otränat popskyltöga ser en plåt som minner om en barndom som en gång var. I mitt fall gällde det GES.

Bildbevis saknas. Fordonet siktades dock för bara några dagar sedan i centrala Stockholm. Alla popskyltjägare i länet är härmed förvarnade.

Martin sa...

Jag tror att du är på väg att trilla dit Filip. Rätt vad det är är det popskyltar på hela bloggen för din del.

Möjligen, möjligen har jag GES på en extern hårddisk. Får återkomma i frågan.