måndag 25 juli 2011

Måndag i Hornstull

Ahh Hornstull. Vi har varit en smula förskingrade men nu är vi hemma. Det är skönt att veta var det är. Vi hängde lite i Drakenparken i eftermiddags, F och V kom över på fika och lek, vi hejade på EPSA på parkeringen och kollade in renoveringen av förskolans gård. Hemkomsten firades med familjemiddag på ett i övrigt folktomt Genkai och glass från videobutiken. Jag tiokronorsfyndade fyra plattor med Alessi Brothers på Mickes och K slog till på en Bamse från 1987. P somnade just, L och K gör müsli i köket. Jag hör att K frågar L om hon hört en låt om att gå och fiska och anar att resten av sommaren kommer att bjuda på Gyllene Tider. Om någon händelsevis undrar läser jag Sommarboken av Tove Jansson. Jag vet inte varför jag inte gjort det innan.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Många år sedan jag läste Sommarboken nu, men när jag var yngre läste jag den varje sommar och drömde om att ha en sån där ö. Långt senare såg jag en dokumentär med Tove Jansson och Tuulikki Pietilä på deras sommarö. Så fantastiskt fint.

Moomin Webmaster sa...

För mera av Tove...
www.moomin.com/tove

Martin sa...

Tack för kommentar och länk. Tror faktiskt att jag också såg den där dokumentären.