fredag 8 juli 2011

Fredag morgon i Hornstull

P far runt på golvet och hickar. Jag sitter i fåtöljen och skriver det här. Vi sov sådär. Ett tag låg hon över mitt huvud. Ett tag hade hon kroppen på min kudde och fötterna i skrivbordets bokhyllsdel. Jag låg som ett L då någonstans i närheten av L och K. Ibland känns en 160 cm bred säng mindre. Jag hade gissningsvis haft det bekvämare om jag krupit ned i spjälsängen.



















Fast allt det där spelar ju mindre roll nu. Solen skiner över Hornstull och vi ska bara vänta på att lämna en nyckel till en lägenhetslånare innan det bär av ut. Vill ni läsa något annat och mer tänkvärt, ni behöver förstås inte hålla med om allt, föreslår jag de här två tämligen färska texterna om trafiken och fotbollen. Så tar väl jag och brygger en kopp te och sätter på en underskattad skiva som i expanderad form landade på hallmattan i går.

Inga kommentarer: