måndag 13 juli 2009

En sommarlätt måndagkväll

Jag hade tänkt åka till Uppsala men avstod. Det var bra. Sirius vann. Det hade väl egentligen inte gjort till eller från om jag varit på plats men det känns som ett offer som gav resultat. Jag lyssnar på 6 pieces of Silver med Horace Silver Quintet. Arne Dahls Misterioso är just utläst och kanske väntar nästa bok i serien, kanske Jan Johansson-biografin, som jag igår glömde på Mickes och idag fick tillbaka, kanske ska Förvillelser slutfaras eller kanske nöjer jag mig med att bläddra i några begagnade exemplar av tidningen Ondskan som jag köpte idag. Men allra först ska jag grundmåla stället för cd-singlar som jag snickrade ihop i helgen. Jag åt en omelett som i ärlighetens namn blev sådär på balkongen. Sparris, knäckebröd och en folköl 3,5 till. Fyra riesenkolor som jag hittade i kylskåpet till efterrätt. Sommarkvällen är lätt nu när solen inte längre ligger på och fåglarna i Tanto ger helt klart Horace Silver en match. 3-1 mot Syrianska hemma på Studan. Var det vändningen?

2 kommentarer:

Mr. Zaine sa...

Du missade en rysare. Syrianska hade två ribbträffar innan de kvitterade i 85:e, Sirius gjorde 2-1 i 86:e och fick straff i 90:e

Martin sa...

Jösses, då var det verkligen tur att jag höll mig hemma. Det där hade ju medfört hjärtsvikt på plats.