lördag 11 juli 2009

Lördagkväll i Hornstull

Jag stod på balkongen nyss. Nybadad, en handduk runt höfterna, en tandborste i munnen. Mörkret hade inte riktig slutit sig, skall inte göra på länge, och jag såg från lyftkranarna till kyrktornen och någon annan kanske hade kunnat se symbolik där. Jag har sågat idag, målat, återvunnit något lite. Sett på Tour de France och cyklat till Dellon. Ätit en smörgås och druckit juice. Det är tomt och sömnen var här en stund redan i eftermiddags. Jag lyssnar på Lundells gamla demos och någon som skrålar i Tanto. Det känns som att jag borde vara på väg någonstans men det är semestern som inte gått i kroppen än. Tidigare idag sjöng Kirsty MacColl: I just hope he's happy when he does the things he thinks he has to do. De där raderna från He's on the Beach fastnade.

Inga kommentarer: