måndag 13 juli 2009

Semester, måndag, förmiddag, Hornstull

Det började redan i fredags eftermiddag. Jag mötte en bloggare med familj hemma hos dem i Hornstull. Bjöds espresso, pratade en stund och lånade fyra Arne Dahl-deckare. Trevligt. FMVE bjöd på middag och sen gick jag och F en barrunda. Gondolen, Snottys, Pet Sounds Bar och sedan var vi slut. Hade svårt att somna men böcker att vara vaken med.

Igår åt jag baristalunch för andra dagen i rad på Dellon. JL gjorde sällskap och på kvällen räddade jag äntligen gamla foton ur den skärmdöda laptopen tack vare plattskärmen jag plockade upp från grovsoprummet och gjorde samtidigt nästan klädkammaren möjlig som arbetsrum. Grannarna är galna i sitt slängande men det är väl så det är och det är väl för oss.

Sov ut i morse och nu tänker jag äta ett sent frukostpaket på Cinnamon. Det är så jag vet att semestern börjat. Den som vill ha vår gamla slitna men fungerande dammsugare kan hojta till i kommentarsfältet eller slå en signal. Vi har gått Electrolux så Munins brorsa behöver ett nytt hem. Trist att det är vilodag i Tour de France idag. Hade jag tänkt på det igår hade jag väntad med att städa min garderob. Visste ni att Evan Dando gjorde en ganska fin cover på Big Stars Ballad of El Goodo till filmen Empire Records för nästan 15 år sedan? Det finns alltid mer.

Inga kommentarer: