måndag 6 juli 2009

Hjälp med barnvagnen

Filmmusiken från Barnvagnen som jag fyndade härom veckan lät bra men informationen var knapp så jag skickade ett mail. Till Heptagon som återutger delar av Jan Johanssons produktion. De hade inga låtnamn men skickade mailet med frågor vidare till Bergön (som jag tror har formgivit vissa återutgåvor). Jag fick snabbt svar. Låtarna heter: Medan kolapapperen prasslar, Faster Ellas krona, Starkare på de brutna ställena och Britts nya biff. De finns återutgivna på en cd som medföljer boken Tiden och Musiken om Jan Johansson som kom tidigare i år och fick övervägande bra kritik i de morgontidningar jag läste. Den är beställd. Jag fick dessutom bilder på EP:n och skivetiketterna mailade. Ni får se baksidan här nedan så kan ni läsa lite mer om hur det gick till när Johansson anlitades av Widerberg.

1 kommentar:

Ulrike Steffen sa...

Hej! Jag letar sedan länge efter den förste låten från filmen barnvagnen. Kan du kanske hjälpa mig? Börjar det med en långsamt bass linje som följs efter pianot? Har du kanske en ljudfil som jag kunde lyssna på?