tisdag 28 juli 2009

Nattvak i Hornstull

Jag väntar på familjen. Lyssnar på Sigge Hill. Magnus var här. Den större från Skåne. Vi åt gott. Drack gott. Han tjuvrökte en cigg. Vi spisade plattor. Jag tänker på Marc Bolan. VM-guld. Sirius vann. Bättre plattor än ni kan tro spelades. Möjligen, möjligen inte. Andy White, Mahalia Jackson, Waterboys, Dr. John, Roogalator, Paul Weller, Susanna Hoffs. Kroppen värker efter K. Efter L. Jag vill dem. Här. Nu. Igår var vi på Nyfiken Gul. K sa gul. Jag hade kunnat stanna där. När hon slet sig och sprang ut på bryggan skrynklades mitt inre samman på ett sätt jag inte trodde möjligt. Om jag bad till något skulle jag ha bett, skulle jag be. Överleva. Överlevnad. Hemkomst. Hemkomst. Jag har druckit ale men det är mer. Mycket mer. Det regnar inte längre över Hornstull.

Inga kommentarer: