lördag 25 juli 2009

På rulle i soffan

Jag och K tog vagnen. Sen bussen. Till Flemminggatan. Trängdes. Hyrde en bilbarnstol. Sen tillbaka. Den var otympligt tung. Nu slappar vi i varsin soffa. Hon och L ser Nicke Nyfiken på TV och jag följer Tour de France på datorn och Eurosport Player. Snart, snart börjar klättringen upp till Mont Ventoux. Precis nu en mil före stigningen börjar spriker det lite i huvudfältet. Kan någon hota Contador? Jag tvivlar. Solen blänker lite för mycket på balkongen annars skulle det ju vara kanon att se etappen där. Ny teknik ger onekligen möjligheter. En liten bärbar dator och trådlöst nätverk. Det är enklare än när jag rullade TV på ett bord med hjul för att kunna se fotbolls-VM från badkaret på Svartbäcksgatan för många år sedan. Tror att jag är värd en folköl.

Inga kommentarer: