fredag 3 juli 2009

The Mill Hill Self Hate Club (Låttips #67)

Ed Ball. Vilken hjälte. Klart han ska ha ett låttips. Det är ju nästan två år sedan han och The Times var med i Mod Monday-serien. The Mill Hill Self Hate Club köpte jag på cd-singel den varma, varma, sommaren 1997 när jag för första gången var nyinflyttad i Hornstull. Jag hade arbetslöst sommarlov och lyssnade mycket på den här singeln, Teenage Fanclubs Ain't That Enough, Otis Reddings version av (You're love keeps lifting me) Higher and Higher och Jan Johanssons Younger Than Springtime som jag lånade om och om och om igen på biblioteket. Steve Earle, Staple Singers, Robert Johnson & His Punchdrunks och ett ganska nytt band som hette Weeping Willows spelade på Lollipop i slutet på juli och jag fikade mycket på Café Dello Sport och Lasse i Parken. Vattnet var varmt vid Långholmen den där sommaren och Video Nord och Mynt och Musik fanns fortfarande i Hornstull. Det känns konstigt att det redan är tolv år sedan.

Inga kommentarer: