torsdag 11 mars 2010

Första orden i första låten och skivtiteln

Vännen Jeppe ställde en fråga på Facebook igår kväll. Nattsömnen stördes sen inte bara av barn. Det grubblades. Frågan. Vilka album har skivtiteln som första textrad i första låten? Ni förstår ju vad det gör med någon som mig. Jag har hittills kommit på de nedan. Några andra bidrog med ett par till men jag räknar med att ni kommer att fylla på i kommentarfältet.

Clash - London Calling
Impressions - Keep on pushing
Beatles - Help!
Lill Lindfors - Du är den ende
Chairmen of the board - Give me just a little more time
Kasey Chambers - Brickwalls and barricades
John Lennon - Imagine
Ann Pebbles - I can't stand the rain
Harold Melvin & The Blue Notes - Wake up everybody



5 kommentarer:

Kritan sa...

This is the modern world. Och In the city också, väl

Kritan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Martin sa...

In the City tänkte jag också på men den är första låt på b-sidan. Skivan börjar med Art School. Men This is the modern world var ju bulls eye. Tänkt att den började med "What kind of fool do you think I am?". Hade ju passat bra på sätt och vis. Snyggt! Fler?

Kritan sa...

Neil Young: Tonight´s the night. Har du säkert hittat i en rea-back nångång.

Extremt fånig frågesport som kommer att få in mig på dårhus om jag inte lägger ner.

Martin sa...

Vi får ta ett allvarligt snack med Jeppe. Är rädd att jag aldrig mer kommer att kunna sätta på en skiva utan att tänka på det här. Snyggt med Neil Young.