söndag 14 mars 2010

Söndag i Hornstull

Vi lämnade barn och Melodifestival bakom oss igår kväll och gick till Sjögräs. Vägg i vägg till där vi träffades första gången. Jag och L. Vi drack gott, vi åt gott, vi pratade gott. Vandrade hemåt längs Hornsgatan sen. Ett annat liv som ibland får plats i det här.

L och K hälsar solen i Drakenparken. "Blåsbubblor" mot himmelen och en dröm om sandaler. Jag sitter i soffan. Lyssnar på Everything But The Girls Idlewild. P sover på min vänstra arm. Läser Åke Edwardssons Genomresa. Ett annat Sverige men nära.

Söndagsmusik från Spotify. Everyday is like Sunday.

3 kommentarer:

Niklas sa...

Varje gång jag lyssnar på "Idlewild" slutar det med att jag somnar. Inte för att det är något dåligt med det, det är en fin skiva. Den har bara den effekten på mig.

Martin sa...

Ett bra alternativ att ta till vid insomningproblem.

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu