söndag 7 mars 2010

Söndag i Hornstull

Jag och K var uppe i tid till starten på Vasaloppssändningen. Jag var även perifier statist i dagisleken. Ställde en dum fråga till K, 3 år och fyra månader, som placerat ut de olika barngrupperna på lämpliga platser och nu letade efter någon i trollgruppen som var borta.

- Är du troll eller tiger, frågar den medelålders fadern.
- Jag är pedagog på den här förskolan, svarar dottern med lätt tillrättavisande tonfall.

Det var för övrigt kul att Jörgen Brink vann. Särskilt med tanke på hur många gånger en händelse i hans förflutna ältats i sportsändningarna den senaste tiden.

I fredags bjöd VFEM oss på middag och igår hade vi SJFG + L här. Bägge tillställningarna var mycket trevliga liksom dagens kaffe och mjölkersättningsbesök från EM. Ett namnsdagsfika hos EIÅG hanns med igår också och ändå har det varit en ganska lugn helg. Men så var ju bara en av aktiviteterna utanför Draken och Mariatorget ligger ju ganska nära. Pulka har åkts och skridskor. K har stått för själva åkandet och vi andra för viss support. När solen sken som mest fylldes Tanto av barnfamiljer igen och parkbänkarna av det lokala alkisgardet. Jag ser det som tydliga vårtecken men räknar med backlash.

Jag har kollat låtar från 1988 till något som förhoppningsvis blir av. Det kom förvånansvärt mycket som jag har då och förvånansvärt mycket bra. Så småningom får ni en spotifylista.

Det finns en femma till salu i huset att drömma om. Det lär stanna där. Bostadsmarknaden känns ungefär lika sjuk som vanligt så egentligen borde jag väl vara glad att det inte gick bättre än det gjorde med ränterabatten. Över att banken håller lite mer i pengarna. Återstår ändå att se om de får behålla kunden eller om någon annan vill mer.

J-O!

P sover på mina lår. Det går så fort. Nu får bara huvudet till rumpan plats där.

Inga kommentarer: