måndag 15 mars 2010

Måndag, måndag

En måndag men inte som andra. Jag är föräldraledig i veckan. En försmak av vad som kommer. Ledig är nog inte ordet. Särskilt inte som det var stängt på förskolan. Dock definitivt förälder. Vid halv nio hade vi varit uppe i timmar och åt en andra frukost hos SJFG. Mycket trevligt. Farmor kom sen. Det har lekts i smältande snö och den där andra sprutan mot den så kallade svininfluensan blev äntligen tagen av K. Sin vana trogen sa hon inte ens pip. Monoåterutgåvan av Revolver föll bakom LP-skåpet. Tror att den delar plats med ett The Lilac Time-omslag. Förmodligen med något annat också. Tids nog. Vi bakade kardemummakaka och bjöd. JFG den här gången. S var annorstädes. Direkt efteråt ville K gå ut i parken och dricka varm choklad och äta knäckemacka. Vi hade pratat om det igår. Jag glömde. Tack och lov gick besvikelsen över när vi beslöt att det görs efter förskolan imorgon. Det är så lätt att missa vad som är viktigt för en treåring. Fast man anstränger sig. Deras uppfattning om logik, orsakssamband och konsekvenser skiljer sig. Vi kollade Bollibompa på datorn. Jag är en annan generation. Har inte vant mig vid det där tittandet och lyssnandet än. K kraschade helt slut klockan sju. Jag skulle kunna göra det nu. P som sover när det faller henne in är mer vaken. Det smälter i Tanto men är tokhalt på sina håll. Gå inte mer på isarna. Snälla.

Inga kommentarer: