onsdag 31 mars 2010

Vad lyssnar du på och läser nu för tiden?

En liten lägesrapport eller kanske snarare avstämning såhär på dymmelonsdagen.

Monica Zetterlund - Du mitt liv
Monica Zetterlund - Ellinor Rydholm
Camper Van Beethoven - One of these days
Camper Van Beethoven - Change your mind
Ratata - Försent
Stephen Duffy & The Lilac Time - Happy go lucky
The Lilac Time - Reunion Ball
Rolling Stones - Ruby Tuesday
Teenage Fanclub - Baby Lee
Kajsa Grytt - Allt Faller
Tracy Thorn - Oh the divorce
Mikael Wiehe - Strö all min kärlek
Hoola Bandoola Band - Ingenting förändras av sig självt

De låtar som finns på Spotify är tillagda på Vad lyssnar du på nuförtiden.



Jag läser beroende på var jag befinner mig Ulrika Knutssons Kvinnor på gränsen till genombrott - Grupporträtt av tidevarvets kvinnor (i tunnelbanan och på bussen), Örjan Svedbergs Hoola Bandoola Band: Om ett band, en tid, en stad (i soffan och sängen) och Lo Kaupis Bergsprängardottern som exploderade (i rummet vi kallar biblioteket).

4 kommentarer:

Niklas sa...

"Bergsprängardottern..." har jag tänkt ta tag i nu när Per Rådströms "Mordet" är utläst. Riktigt bra bok. Tack för lånet!

Martin sa...

Kul att du gillade Rådström! Såg pjäsen med Lo Kaupi på Kulturhuset för några år sedan och den var fantastiskt bra. Boken börjar lovande också.

BRF Fågelsången sa...

Jag försöker sälja in Camper hos några gubbar på jobbet. Det går av ngn oklar anledning lite sisådär! Huvva.

Martin sa...

Ingen borde i längden kunna motstå en väl avvägd dos Camper.