måndag 7 juni 2010

Herr Alarik serverar rester

Jag fascineras verkligen av musikbloggar som Girls From Tahiti. Att det sitter folk därute och gör kulturgärningar som att rippa 018/Tio Grupper eller Tripple Cripples EP så att jag slipper göra det själv.

Hittade The Falls VM-låt via Lokko och det är nog första gången sedan deras cover på Kinks Victoria som jag varit sugen på att köpa en singel med The Fall, om den nu finns på singel alltså, och så kom jag att tänka på när Mark E Smith gästsjöng på Inspiral Carpets I Want You och sen på när Ian Dury gästsjöng på sin egen What A Waste. Var det med Echobelly? Mitt minne är deframgmenterat.




8-0 till Sirius. Har för mig att det mesta jag sett är 6-0 i den där matchen där Benny Guldfot spelade fram till Kjelledines sista mål i siriuströja. Jag skulle ha varit på Studan.

Spelade Du Har En Vän ganska många gånger igår.

Har alltid hyllat Villabate men den räksallad jag fick hem därifrån igår gick efter tre provbett (tomat, räka, blomkål) rakt i slaskhinken. Bortsett från det bissara i att fylla ut en räksallad med vad som såg ut att vara resterna från en libanesisk tallrik (stora bönor, dolmar, syrade morötter) så är det inte så kul att betala för mat som är så uppenbart skämd. L sa åtminstone att pizzan var ok. Hoppas salladen var ett olycksfall i arbetet annars lär slutet vara nära.

Söderling föll men med tanke på hur Nadal spelade så hade alla gjort det.

Valentino Rossi föll också. Jag har ju tappat bort Moto GP sedan det försvann från Eurosport men nu kom jag att tänka på den där helgen på Mugello, all publik i gula krullperuker och det smått fantastiska i att vi fick äta middag i Rossis eget tält medan han stod och spelade TV-spel med några kids bara metern ifrån oss.

Critérium du Dauphiné Libéré är igång och en klättring på Alpe d'Huez ingår. Peppen inför Tour de France intensifieras. Har däremot inte riktigt fattat att fotbolls-VM börjar till helgen men det kommer, det kommer.

3 kommentarer:

Patrik sa...

nu ska jag verkligen inte vara sån, men jag la ju upp videon på fb redan i lördags (lokko igår) (det är lite fånigt av mig att tycka det är viktigt, jag vet)

jag har annars en rätt märklig relation till the fall eller englands fotbollslandslag, tycker helt enkelt inte att de är så bra, men den här videon är ju för underbar

för övrigt tror jag du menar att ditt minne är fragmenterat och att det behöver defragmenteras, men helt säker kan jag ju inte vara

Martin sa...

Jag måste kolla Griskinden snabbare och notera flödena på FB bättre! Fall är ett knepigt kapitel. Mitt språk är helt förfragglat...

Patrik sa...

det kan ju också vara så att det kan bli svårt att hitta guldkornen bland all samtida rnb som jag strösslar med