söndag 13 juni 2010

Rapport från norr

Vi tog nattåget upp. Vandrade genom morgonsömniga gator. Jag gick in på Burmans men köpte inget. Däremot två Pär Rådström på antikvariatet. Det trevliga. En av mina bästa bokaffärer. På kvällen abborre och potatismos på uteplatsen. Innan hade P somnat i hammocken.

Begravningen var fin. A. Vilket liv. Från nybyggande på fjäll till den här tiden. Långt, hårt, rikt. Vi åkte bil genom Sveriges längsta björkallé. Regnet hängde i luften. Winnerbäck sjöng i stereon.

Jag läser Dannyboy & kärleken. Jag återkommer till den. Så länge kan vi säga att den är lite för smart för sitt eget bästa. Jag tror att det i kontexten är en komplimang.

Fotbolls-VM. Det har börjat. Jag väntar fortfarande på den där uppslukande känslan. Kanske kommer den. Så länge spelas det oavgjort.

Inga kommentarer: