tisdag 15 juni 2010

Rapport från en lunchrast

Sakerna vi gör. Jag gick mot bättre vetande. In på Foodcourt. Beställde en kebabtallrik. Coca Cola till. Sakerna vi gör mot bättre vetande. Petade pepperonin åt sidan. Tänkte på B. Han brukade ta dem. Jag missade hans sista dag i fredags. Åt halva. Äcklades. Gick. Hann nästan läsa en kort novell ur Hemmingways Men without women. In på loppisen. Ibland lönar det sig. Allt det där bläddrandet och tittandet i lumpen. Idag till exempel. Igår till exempel. Då efter indiern. På Myrorna. 150 kronor för rubbet nedan. Ok, Tom Paxton-plattorna har lite små ytrepor. Men ändå. O.V. Wright på Backbeat. Memphis Unlimited. Tre för 50 spänn. Jösses. Jag har inte kommenterat Gröndal - Sirius än. Jag tänker inte göra det vidare. Någon som vet något, aldrig så lite, om The Lee Riders platta från 1972? Ni undrar kanske om ni ser rätt på singlarna. Det gör ni. Soul meeting med The Soul Clan. Den som ändå hade en jukebox.

3 kommentarer:

gudmundson sa...

Lea riders känner man ju till sedan De kallar oss mods, men Lee riders var nåt helt nytt för mig. Googlade och hittade lite bandmedlemmar:

http://pureprairieleague.com/PPL-DISCOGRAPHY.htm

gudmundson sa...

Turnerade tydligen med Bowie!

http://pureprairieleague.com/phpBB2/viewtopic.php?t=340

Martin sa...

Tack Per. Mer info välkomnas. Ska bli spännande att lägga den på skivtallriken.