onsdag 23 juni 2010

Lite tidigare på Hornsgatan

Tio minuter. Det var tiden det tog. Jag stod vid busshållplatsen vid Varvsgatan. Tio minuter. Det var vad det tog. För bussen att komma fram till mig från det att jag såg den uppe i backen. Tio minuter. Det var tiden det tog. Jag satt på bussen. Tio minuter. Det var vad det tog. För mig och bussen att komma från hållplatsen vid Varvsgatan ned till Långholmsgatan. För mig är det alla argument som behövs för höjda avgifter och skatter. Det är för billigt att köra bil i den här stan. I det här landet. I den här världen. Ställ bilarna puckon! Ta tunnelbana, buss, cykla eller promenera. De två sistnämnda alternativen går snabbare. Åtminstone på Hornsgatan. Samtliga är miljövänligare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man behöver inte bil om man bor i stan. Idealet vore om bara bil användes för varu-, sjuk- och handikapptransporter. Glad Midsommar!

Martin sa...

Tack detsamma!