tisdag 1 juni 2010

Now if that's a fact, tell me, am I lying?

Det tog ett par dagar men när jag nu äntligen kom mig för att minnas Dennis Hopper blir det med en av de coolaste filmscenerna någonsin från en av de bästa serietidningsfilmerna, som inte baserar sig på en serietidning, någonsin. True Romance. En kille, vi kan kolla honom Herr B, som jag sett den filmen och dess kollegor Point Break och Tombstone med lite för många gånger för att det ska vara rimligt sammanfattade det bäst på Facebook i helgen när han skrev: "Hopper må ha varit med i många stora filmer men för mig är han för evigt pappan som tog en kula för sin son i True Romance."

3 kommentarer:

Patrik sa...

och en av mina all time favoritfilmer (andra exempel är mermaids och fucking åmål, jag gillar kärlek på film)

Anonym sa...

Bara Dennis Hopper vågade mopsa upp sig mot Christopher Walken!

Martin sa...

Mermaids är ännu en av alla filmer jag inte sett...

Och som han mopsade!