fredag 14 oktober 2011

Ge mig lite mer tid (Låttips #129)

Jag har inte riktigt tid så helt kort bara. Det gick bra. Pop Quizet. Vi kom trea. Av 22 lag. Jag kunde rent av hjälpa till med några saker. Och klara en låt, den ni kan spisa med helt annat intro nedan, av 25 i introdelen som ingen annan i mitt lag kunde. Så. Kul.



Nu. Annat. Jag lämnar er med de här texterna så länge.

Det är det som är den djupaste tragedin i detta. Samhället har blivit så som borgerligheten vill ha det: Allt är privatekonomi och privatmoral i en demokrati som blivit en åskådardemokrati.

Sorgen man känner över den spillra av sitt forna geniala jag han har blivit bleknar när man hör de allra första tonerna av nästan vilken sång som helst från de första 15 åren av The Beach Boys karriär.

2 kommentarer:

Vinlusen sa...

Hej, den övre länken fungerar inte. Tack för tipset om Brian Wilson! Var för trött igår för att komma till Pet Sounds, hoppas att det blir fler gånger.

Martin sa...

Det blir det nog! Nu tror och hoppas jag att länken ska fungera.