söndag 2 oktober 2011

Söndag morgon i Hornstull

K och L försvann iväg för en stund sedan. K är på sitt livs första organiserade sportaktivitet. Fråga inte mig hur tiden kan gå så fort. Jag minns fortfarande så tydligt hur hon låg på min mage och övade sig på att lyfta huvudet. Jag och P hänger. Hon vid dockskåpet, jag vid datorn. I morse när jag sjöng sången om henne sjöng hon med själv, som om det varit Lilla Snigel eller Pippi Långstrump. Fråga verkligen inte mig hur tiden kan gå så fort.

Vi hade vänner här på middag i går. Jag har blivit bättre på att dillstuva potatis. Innan dess gick jag Hornsgatan fram. Det var morgon och jag slogs av hur sent affärerna öppnar. Jag hann ta en kaffe med F på Rival i väntan på att köpa en cykelventil. Tänk att det fanns en tid när vi fikade i stort sett varje dag. Jag fick en deckare som ska vara bra. Annars läser jag till slut Underdog. Den är bra.

Sirius har fortfarande chansen i Norrettan men jag tror att den försvinner borta mot Väsby på måndag.En liten lite fånig del av mig hoppas att jag genom att ha skrivit den menigen något har jämnat ut oddsen. Allt kan inte förklaras.

Jayhawks ger bort konsertupptagningar på sin hemsida. Jag ser fram emot konserten i mars.

Vi såg första delen av Bron/Broen och tyckte att det hade varit bra om danskarna hade fått göra den själva men sen såg L del två också och tyckte att den verkade vara värd en chans till så den ska få det.

På tal om Pippi Långstrump så slog det mig i morse att av all fantastisk musik som Jan Johansson skrivit och spelat så är det den melodin som kommer att leva längst. När ingen längre minns ens Jazz på svenska så kommer det att stå något litet barn där och hålla sig i håret för att markera flätor och sjunga om Herr Nilsson och Villa Villekulla. Det finns sämre saker att bli ihågkommen för. Mycket.

P hojtar i hallen. Vi ska magsurfa lite på golvet och sen städa toaletterna. Solen är på väg att bryta igenom någonstans ovanför SÖS.

Inga kommentarer: