söndag 9 oktober 2011

Söndag i Hornstull

Familjen for norrut. Jag vinkade av dem på tunnelbaneperrongen. Gick på Parker Lewis på Strand. Det var bra. Uppsalabekanta Rigas också. I morse vaknade jag sju fast inga barn bökade i sängen. Läste tidningen tog det lugnt. Jag tar det fortfarande lugnt. Sirius vann. Två gånger om. Damerna är klara för uppflyttning. Herrarna ligger trea. En poäng från direktplatsen till Superettan med två omgångar kvar. Jag gick en sväng i höstkylan i eftermiddags. Passerade Dellon och gick in på Mickes. Kom ut med 29 singlar. Vissa av oss är bara som vi är. Det är tomt här utan familjen. Så tomt att jag ännu inte haft hjärta att städa bort garaget K byggde i går kväll. Fast snart kommer jag att vilja lägga en av de där filtarna över benen. När jag sätter mig i soffan för att läsa Den enögda kaninen. Den här hostan som flyttat in i min hals får gärna röra sig vidare.

Inga kommentarer: