torsdag 10 maj 2007

Fördröjning

Det har varit något strul i kommunikationen mellan Herr Alarik och YouTube men nu har två filmsnuttar dykt upp till slut. En av dem, med Billy Bragg, hela tre gånger. Jag försöker ta bort två av dem så kan väl ni försöka tänka in de kvarvarande två där det ska ligga. Riksidrottsmötet öppnas i Örebro i morgon. Idag är det pressdag. Jag skulle ha åkt dit med tåget klockan 07.06 i morse men en feber ville annorlunda. Synd. Jag hade bland annat sett fram emot att kolla om skivaffären Najz Prajz fortfarande är värd ett besök när jag ändå var i Örebro. Den enda gången jag sett ett ex av The Chords sista (och inte särskilt bra) singel Turn Away var på Najz Prajz. Ska vi gissa på att det var hösten 1991. Jag ångrar mig fortfarande lite över att jag inte slog till.


Something's missing

2 kommentarer:

The Vince!!!! sa...

The Chords med Breaks My Heart är ett av modspopen största ögonblick, och överlag så finns det inget trevligare att lyssna på än The Chords i MP3-spelaren när man cyklar 5-6 mil varje söndagsförmiddag. Dexys är nästan lika trevligt i o f.
MVH
Hjalle

Martin sa...

5-6 mil!? Gissar att du är peppad på starten i Giro d'Italia http://giroditalia2007.gazzetta.it/it i morgon. Hoppas du har Chords monumentala liveplatta No one is listening anymore. Om inte har du något att se fram emot.