söndag 27 maj 2007

Spruta i låret



Det blev ingen försäljning för min del. Jag hade förberett bra igår. Tre ölbackar med lp-skivor att slumpa för en tia styck. Tre banankartonger med böcker skulle gå samma öde till mötes. Dessutom något diskställ, en AC/DC spegel och lite annat. Det blev inget. Inte för att det sattes någon käpp i hjulet utan för en spruta i låret. Vi hade helt glömt bort att K skulle till Sophiahemmet för en liten injektion. Det är lätt att glömma när tiden är 12.00 på en söndag. 11.20 jäktade vi ut genom dörren och vi hann precis i tid trots tiominuterstrafik i tunnnelbanan. Väl tillbaka i Hornstull kändes släpande av bord och kartonger sådär. Vi shoppade lite från andra istället. En gåstol till K, några djupa tallrikar från Uppsala Ekeby, tre skivor (Jackson Browne, Hoola Bandoola Band och The Pop Group) och sen blev det fika på Lasse i Parken. Försäljningen tar vi en annan gång. Nu är det åtminstone förberett.

4 kommentarer:

Kritan sa...

Hmm. En AC/DC-spegel. Jag bjuckar 50.

Magnus S sa...

Köpte du en LP med Jackson Browne och i så fall vilken? Du förvånar mig (i positiv mening).

Martin sa...

Vi får väl se vad budgivningen slutar på Kritan.

Det var For Everyman för 15 spänn Magnus. Riktigt bra. Framför allt förstasidan.

Kritan sa...

Ett fynd. Helt sagolik skiva. Så småningom lossnar b-sidan också skall du se. Nu kan du tryggt gå vidare i hans sjuttital och köpa JB-Saturate before using, Late for the sky och Running on empty. Helst i den ordningen, är min bedömning.

Undvik tillsvidare The Pretender. Jag återkommer om det blir några förändringar.