måndag 7 maj 2007

Slaget om Uppland

Micke på Mickes Skivor har skrivit lite om sportjournalistik på sistone. Kanske skulle han misstycka om min kvällstidningsrubrik (både Djurgården och AIK hör ju till Uppland). Jag får försvara mig med att jag faktiskt haft praktik på en kvällstidning ett halvår för länge sen och att Slaget om Uppsala Län låter så landstingit. Hur som helst om en knapp kvart är det dags för ESK mot Sirius på Enavallen. Tyvärr är jag inte på plats men för att visa mitt stöd lägger jag in en bild Hotel Sirios på Kreta fångat i flykten från flygplansbussen. Om det värsta skulle hända och vi blir av med serieledningen har jag satsat på lite passande musik på just Mickes. Charlie Pattons The Definitive. Någon gång kan det ju vara dags att ge sig i kast med The Blues och den ser så fin ut att jag inte kunde motstå köpinpulsen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

och blues vart det...

Martin sa...

Japp. Raspig blues.

The Vince!!!! sa...

Jag har sett Sirius spela allsvensk fotboll på Studenternas 1973 och så har jag sett The Jam på Hovet. :-O

Martin sa...

Som The Beautiful South sjöng i Hooligans don't fall in love:
"there's always someone with a bigger car
There's always someone with a bigger cigar
If you've been far
There's someone who's been further than your far"