tisdag 15 maj 2007

It's Motown time

Det kom ett mail från David Nathan på soulmusic.com. Det handlade egentligen om återutgåvan av Marvin Gayes In our Lifetime men jag fastnade på en mening längst ned: "Any day now (to quote Chuck Jackson), we expect to have info so you can pre-order COMPLETE MOTOWN SINGLES, VOL. 7!". Precis den typen av information som jag vill ska stå med i ett nyhetsbrev. Jag blev så glad att jag, i väntan på att få trycka på buy, letade upp en låt med Supremes på YouTube från året boxen kommer att omfatta. Reflections framförd på "Tennessee" Ernie Fords (han med 16 Tons) TV-show 1967.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Den dagen är idag. Hip-O Select har annonserat att volym 7 släpps den 25:e maj, vilket är idag. Good hunting!

Martin sa...

Det låter underbart. Tyvärr har de inte lagt upp något på hemsidan än men de har väl några timmar på sig än.

Anonym sa...

Kika igen! / Per

Martin sa...

Ja där var den ju högst upp till höger och den går att förhandsbeställa hos soulmusic.com också. Hos brittiska Amazon har den inte dykt upp men det kommer väl.

Anonym sa...

Jag väntar också på att någon av de brittiska online-detaljhandlarna ska lägga upp den. Det blir ofta billigare så. En fågel viskade att den skulle säljas på den här sidan Atlanten från och med i början av juni, tillsammans med Eddie Kendricks och David Ruffins två varsina samlingar. Jag kan inte lova att det stämmer dock. / Per

Martin sa...

Annars brukar soulmusic.com funka jättebra. Det tar några dagar och sen ringer en budkille på dörren klockan sju på morgonen. Med nuvarande dollarkurs är det dessutom riktigt billigt.

Anonym sa...

Hej Martin! Tycker det börjar bli dags att fortsätta den här konversationen på ett bättre ställe. Jag har inte beställt från Soul Music ännu, men har fått höra att de ger mycket god service och levererar snabbt och bra. Tyvärr, är de sällan i min prisklass. Sparsam (eller snål, beroende på vem du frågar) som jag letar jag hellre billigare alternativ. Så jag väntar gärna tills de annonseras för försäljning här i Europa. Vi får se. Jag har inte bråttom. Maila mig på perham_snabela@hot..

Anonym sa...

Ja vad ska man säga om inte annat att detta är en guldgruva när det gäller musik.
Något att lyssna för dom som är födda på 80-90 talet.
Köpte själv vol 1-5 på Amazon UK, för 3700kr inkl frakt fram till dörren.
Även pundet är billigt nu.
Om man köpt detsamma på Ginza hade kostat 2900kr mer.

Hälsar
Robert

Martin sa...

Ja pundet rör sig ju faktiskt i en intressant riktning. Spisa lugnt!