måndag 15 december 2008

200 days from now

Någonting säger mig, efter att ha hört låten Demon Days på Uncuts 2008-samling, att jag om 200 dagar eller så verkligen kommer att ångra att jag inte hade hört och alltså inte fick med Robert Forsters platta The Evengelist på min årsbästalista 2008. Demon Days lovar väldigt mycket. Några andra vars plattor jag nog borde ha hört innan jag började peta i årsbästaröran är Hello Saferide och Bon Iver. Senast på fredag måste jag vara klar för att vara med i maillistan Hi-Fives årliga sammanställning. Om jag lyckas har ni kanske resultatet här på bloggen lagom till panikjulklappsshoppandet.

4 kommentarer:

Niklas sa...

Forster-skivan är helt klart en av årets bästa. Härligt bitterljuv och varm. "Demon Days" är rätt talande för hur skivan som helhet låter.

Martin sa...

Ahh nu blev jag ännu sugnare. Om jag köper den idag kanske jag kan hinna lyssna tillräckligt för att avgöra om den ska in på årsbästalistan eller inte.

Sånger från nedre botten sa...

Du menar att det går att sammanställa en årsbästalista i år? Grattis, ty det skulle jag också ha velat kunna.

Martin sa...

Rent tekniskt verkar det svårt eftersom jag lyckades radera mitt första utkast men annars ska jag nog lyckas genom att rada upp ett gäng gamla personliga favoriter. Fast det blir en ansträngning att få ihop till tio plattor.