torsdag 4 december 2008

It was eight years ago today

Det slog mig på lunchen, precis när de sista pannkaksbiten var på väg att göra den fint krämiga ärtsoppan sällskap i magen och borga för en eftermiddag med viss dästhet, att det idag är precis åtta år sedan jag första gången slog mig ned på den plats där jag just nu sitter. Åtta år på samma jobb. För mig är det med extremt god marginal ett personligt rekord. Datasystem har kommit och gått, kollegor och chefer likaså, arbetsuppgift har lagts till arbetsuppgift men lokalerna är desamma, om än delvis ommålade, och för det allra mesta är det roligt att gå hit. Jag tror att jag ska fira med en enkel espresso och lite fotboll på TV innan jag fortsätter att fördjupa mig i Dakar-rallyt.

6 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Nu tror jag nog att jag vet var du arbetar, E.......t. Ingen vettig människa skulle frivilligt sitta och glo på dakar-rallyt, såvida man inte är riktigt krasslig, men då är man å andra sidan inte på jobbet.

;-)

Martin sa...

Det är både värre och bättre. Jag läser om Dakar-rallyt. TV blir det ju inte förrän i januari. Men det är lärorikt på samma sätt som TdF. Jag hade till exempel inte en aning om att Cordoba är Argentinas näst största stad för en dryg vecka sedan. Eller att den största är tio gånger så stor. Hoppas På Spåret gör Sydamerika snart! Men visst är Dakar liksom MotoGP, Snooker, Bowls och endagsklassiker möjligt att se som en arbetsskada.

Sånger från nedre botten sa...

Ah, men att läsa historia på arbetstid har väl ingen dött av. Jag gratulerar! Men jag hävdar bestämt att endagsklassiker inom cykelsporten inte kan klassas som arbetsskada. Det är bara att gå igenom arbetsmiljölagstiftningen samt alla förordningar, inte en rad. Däremot finns det skrivningar om psykosocial arbetsmiljö. Och där har jag mina dubier när det gäller Dakar-rallyt, MotoGP, Snooker och Bowls...

Martin sa...

Kanske är läge att pröva en del saker i AD alltså.

Sånger från nedre botten sa...

Jepp. Lycka till! Sist jag läste om domar från AD stod det 6-4 till arbetsgivarna.

Martin sa...

Lika bra att låta det vara då, så länge jag inte snöar in på schackboxning.