onsdag 3 december 2008

En bild säger mer

Ja ja, jag tycker också att det där gamla talesättet eller visdomsordet eller vad det är haltar en smula. Det går ju att säga väldigt mycket med 1 000 ord också. Men om det är en eller flera bilder som står till buds tycker jag gärna att det kan vara Jespers Bilder. Länken till hans fotosida ligger sedan några dagar ute till höger. Gå in där.


Bilden föreställer för övrigt en del av det som idag kallas Fyrishov men som i min barndom var Fyrisbadet och Fyrishallen. För 15 år sedan bodde jag ett stenkast därifrån i lägenheten med det sluttande golvet och den trivsamma lilla balkongen. Det är märkligt med minnen. Jag kan precis se gången från omklädningsrummet in till den på vintern plastbubbletäckta 50-metersbassängen. Komplett med vågen i svängen och allt. Jag minns det sommarvarma vattnet i den lilla runda barnbassängen, tennisbanorna ned mot ån och flipperspelen vid bowlingbanan. Jag minns insläppet men även grinden som det precis gick att åla sig in under och kiosken på sommaren.

Inga kommentarer: