onsdag 31 december 2008

Året som gick

Vi skiter i de stora uttömmande listorna tycker jag. Så roligt var det inte popkulturellt och så lite hann jag se, höra och läsa. Men några nedslag.

Årets platta: Ron Sexsmith - Exit strategy of the soul
Årets singel: Billy Bragg - I keep faith
Årets biofilm: Batman - The Dark Knight
Årets DVD: Fem myror är fler än fyra elefanter
Årets förändring: Med fyra i Draken
Årets förändring II: Börja jobba efter föräldraledigheten
Årets TV-serie: Tell me you love me
Årets läsning: Åsa Linderborg - Mig äger ingen
Årets seriefigur: Bamse
Årets korsord: DN:s fredagskryss
Årets arkivrensning: David Bowie - Live Santa Monica '72
Årets arkivrensing II: Four Tops-dvd:n
Årets flopp: Finanskrisen
Årets danslåt: Signaturmelodin till Bamse
Årets danslåt II: Duffy - Mercy
Årets danslåt III: Kate & Anna McCarrigle - Complainte Pour Ste-Catherine
Årets vin: Bonterra Zinfandel
Årets öl: Red Seal
Årets lyx: Restaurangbesök
Årets konsert: Paul Weller i Barcelona



Årets varför: Andra principer och lagar på Internet
Årets varför redan: Slas och Levi
Årets positiva överraskning: Sirius Bandy
Årets vegetariska: Seyhmus
Årets sushi: Genkai
Årets kaffe: Dello Sport
Årets te: Ur termos vid gungorna i Högalidsparken
Årets sång: Blinka lilla stjärna
Årets radio: Melodikrysset
Årets sporthändelse: Bolt
Årets läsare: Herr Alariks
Årets bästa: L och K

Gott Nytt År!

5 kommentarer:

Kritan sa...

Låter klokt! Fem myror är oslagbara; vilken box! Ang MacGarrigle; Complainte... Du har väl koll på att den finns på CD-utgåvan av Kite? Och... att jag länge, länge trodde att det var en låt av Marie Bergman? (Ja, jag begär inte att du skall ha koll på vad jag länge trodde, men du hajjar.)

Slutligen Sirius; hur sjukt som helst! Får jag fresta med ett Studanbesök på trettondagen? Jag m familj + JS med barnhuliganer och säkert många fler är där. Kan bli publikrekord för detta sekel, tror jag. Vi möter ett härligt, bohemiskt, bolltrollande charmgäng från dina nuvarande härligt bohemiska, bolltrollande och charmiga kvarter.

Anonym sa...

Ja Jesus, så fint.

Martin sa...

Jag hajjar men hade faktiskt glömt att den fanns på Kite. Ska lyssna bums. Sirius lockar. Förhoppningsvis blir det av.

Anonym sa...

Tak for en interessant blog

Martin sa...

Tack för kommentar!