söndag 28 december 2008

Packa pappas plattor

Jag spelade skivor för ett dansgolv igår. 60-årsfest, vänner, kollegor, släkt. Från tvååringar till 70+ skulle jag gissa. Dryga 60 personer i lokalerna och baren i rummet bredvid drog förstås en del. Åhh det är svårt att bygga ett dansgolv med de förutsättningarna men det tog sig så att vi drog över sluttiden med en halvtimme. Jag skulle nog säga att det var klokt att packa med Mavericks, Lite romantik med Sigge Hill, Proud Mary med Creedence och Born to run med Bruce Springsteen. Mycket klokt. Jag är även imponerad av satsningen på dansgolvet till Etta James Tell Mama (eller var det Tough Lover) och Elvis Rip it up. Mycket imponerad. De går undan. Jag vet ju inte hur det är för er men ett lyckligt dansgolv till Born to run är rätt härligt för mig. Vi kör den väl här med. 1-2-3-4!

Inga kommentarer: