lördag 15 maj 2010

Lördagens barn (Daglåtar #6)

Vi tog det i omgångar. Först jag och K i gungarna. In en sväng och ut igen. P och L tog sig mot Långholmen medan vi såg dem komma nästan på parad till Draken. Vännerna. VFEM var först sen LHFK och sist KPSS. Vi hängde, vi grävde, vi kurragömde och vi åt en glass. Lunch i gröngräset och när vi var hemma igen stöp K i säng. Sov en timme och nu städas det badrum medan en hjortstek gör sitt i ugnen. Jag gör äntligen något med alla skivorna GP hade med till grubbkvällen. Tids nog ska jag väl hinna lyssna också om jag bara får över dem till den bärbara. Bob Hunds Min lön kommer fem år försent från den där Nomadstributen ni kan köpa för en tia på Ginza. Och när ni ändå är där slår ni till på Jay Farrar och Benjamin Gibbards Music from Kerouac's Big Pink också för en knapp hundring och får filmen One fast move or I'm gone på köpet. Vi skulle väl ha en låtlista också. Saturday's Kids. Det skrivs en del låtar med lördagskoppling.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Min 5-åriga Klara fick somna till din lördagslista. Det gick fint!

Kerstin sa...

Hon kanske kom till ro särskilt bra med Josh Rouse-låten förresten. En vecka innan hon föddes var jag på hans konsert på Katalin 2005, när han turnerade i samband med Nashville. När hon sedan fick kolik vaggades hon till ro i timmar natt efter natt till just den plattan. Jag gick fram och tillbaka med henne i famnen i köket på Tiundagatan.

Martin sa...

Kul att den funkade. Vi bar mest K, dock utan kolik, till Lloyd Coles "Music in a foreign language". P behöver (peppar, peppar) aldrig bäras. Maken till sömnbegåvning har jag aldrig skådat.