fredag 28 maj 2010

Rapport från en lunchrast

Det åts pasta. Med köttfärssås. En skiva bröd till. Det åts hemma. Vid köksbordet. VAB och födelsedag. Ett prickigt barn och ett som får tänder. En stund skreks det i kapp och jag kände mig alldeles för gammal. Nu lyssnar jag på Roddy Frames Live at Ronnie Scotts och läser Lars Keplers Hypnotisören. Jag köpte den senare på Stadsmissionen i Sumpan i veckan. Jag var skeptisk förstås. Det är ju så med medieuppmärksamheten. Men den är bra såhär långt. Välskriven, spännande och lite undflyende. I morse på radion hörde jag att det otänkbara hänt. Sverige gick inte till final. Jag försöker att inte kommnetera vissa saker men det ska bli väldigt skönt när allt det där är över. När vi eventuellt inte behöver läsa en rad mer om ishockey-VM, melodifestivalen eller prinsessbrölloppet. Kronprinsessbröllopet. Klart kungen ska få överlämna Vickan till blivande maken förresten. Det är verkligen fritt fram. Men dra till Vegas först. Eller Disneyland.

Inga kommentarer: