Centerpartiet försöker ta billiga poäng på ungefär samma dumma kortsiktiga sätt som sitt ungdomsförbund. Tänk att det en gång i tiden kändes lite stadigt med Centerpartiet. Några som tog det lugnt, drog i långbänk och inte förhastade sig. Nu är det snabbt på med dumstruten inför reklambyråns första idé. Citat: "Att städa ett hem är lika fint som att städa ett företag". No shit! Följdfrågorna de glömmer blir då varför just städningen av hemmet ska delfinansieras av skattebetalarna och framför allt varför inte städpengarna investeras inom offentlig sektor istället där de också skapar jobb men sådana som verkligen behövs? Svaret heter förstås medelklassväljarna. Vi som för varje dag som går ska fås att tänka mer, mer och mer på oss själva, de våra, vår konsumtion och våra privata sjuk-, arbetslöshets- och pensionsförsäkringar och mindre, mindre och mindre på de som har det sämre ställt. VD eller piga? Det handlar om VD och städpersonal och alla andra och vilket samhälle de och vi ska leva i. Det är inte utan att man önskar att Centerpartiet hade satt sig ned en stund på en bänk och funderat på det.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar